5-7 metų laikotarpis

Gyvybinės jėgos, atlikusios savo darbą ritminėje žmogaus sistemoje, leidžiasi žemyn ir imasi metabolinės sistemos formavimo, Tuo metu formuojama sritis, esanti žemiau diafragmos: virškinamasis traktas, medžiagų apykaitos sistema, kepenys, inkstai, žarnynas, tulžis ir blužnis

Šio darbo pabaigoje gyvybinės jėgos imasi daugiausia gyvybinės energijos reikalaujančio darbo ir suformuoja naujus dantis – pačią kiečiausią ir tankiausią žmogaus organizme medžiagą. Būtent su naujų dantų išaugimu gyvybinės jėgos iš augimo transformuojasi į atminties, o vaiko augimas ženkliai sulėtėja. Ir tik tuomet prasideda metas, tinkamas vaiko intelektualizavimui bei mokymui. 5-7 metų laikotarpis psichologine prasme siejamas su vaiko valios formavimu. Pas vaikus atsiranda noras tikslingai veikti. Orientacija ne tik į procesą, bet ir į rezultatą. Jie mielai dirba darbus su konkrečiu tikslu, noru pabaigti darbą iki galo. Atsiranda noras veikti į išorę.
Vaikų žaidimuose tas atsispindi per tai, kad jie gali pradėti žaidimą, kuris tęsis ne valandą-dvi, bet gali būti tęsiamas kelias dienas iš eilės: su didžiausių namų, pilių ir laivų statybomis.
Šio laikotarpio pabaigoje vaikas išgyvena priešmokyklinę krizę. Pamažu ateina nuobodulys, išsenka fantazija, vaizduotė, noras žaisti. Ir to nuobodulio jokiu būdu nevalia gniaužti ar sklaidyti, nes per jį atsiranda didžiulė motyvacija ir noras eiti į mokyklą. Šis nuobodulys ir yra ženklas, kad vaikas pasiruošęs mokyklai, o jo gyvybinės jėgos iš augimo po truputį keičiasi į atminties jėgas, vaiko augimas ženkliai sulėtėja.

Suprantant procesus, vykstančius vaike šiame laikotarpyje, vaikui yra kenksminga viskas, kas atima gyvybinę energiją iš tiesioginės užduoties pirmame septynmetyje – augimo ir organų formavimo. Suvokdamas tai, suaugęs turi būti labai atsargus, kad dirbtinai neskatintų vaiko, neperkrautų jo, kas atimtų iš vaiko gyvybines jėgas, reikalingas augimui ir transformuotų jas į atminties jėgas. Čia reikia vengti per anktyvo vaiko intelektualizavimo, dirbtinio (neatitinkančio natūralius vaiko poreikius) intensyvaus atminties lavinimo bei moralizavimo. Vaiko ugdymas turėtų vykti per pavyzdį pamėgdžiojimui, žaidimo, bendros veiklos forma, per pasakas, daineles, taisykles, ritualus.

Kontaktai:
Mus rasite:

Fabijoniškių g. 30 ir Pievų g. 4, Vilnius (VšĮ „Namų darželis“).
Tel. registracijai ir pasiteiravimui: 8 603 01202.
El. paštas: admin@ugdymoprojektai.lt.

Skambinkite, rašykite mums dėl individualaus susitikimo. Lauksime svečiuose!
© 2013-2017 Namų darželis. Visos teisės saugomos įstatymo.